Jul og Rul – Markedsføring online

by

Alle på fiskesnakk jobber med en eller annen form for markedsføring på nett. Har man gjort det noen år så blir det lett at man tenker på mange ting som selvklare når det kommer til å vise seg frem på nett. Særlig om man har et brand. Det er ju en investering og vise seg frem og fortelle om hva som skjer. Vi vil derfor gi Juling til alle brands som ikke skjønner hva internett kan gjøre for dem.


Når vi startet fiskesnakk var det av mange ulike grunner, en av dem var mangel på samlingssted for å se hva som skjer på fluefiskemarkedet med produktnyheter og så videre. For en tid siden så plukket jeg ut de varemerkene jag syns bør være med i en slik oppdatering. Jag ble veldig overasket over at ikke alle hade nyhetsbrev på sine nettsteder. Når jag sendte mail til de så har jag nå etter tre uker bare fått svar fra et varemerke, G-Loomis. Som svarte at de straks skal bygge om nettstedet og da også lurer på å begynne med nyhetsbrev … hmm, lurer på. Av alle de andre som ikke har nyhetsbrev så er det silent treatment. Det til tross for at jag skriver fra et «markedsføringssted», jag har vært fall den aproachen. Vi skal ikke ta for mye vann over hodet og tru at vår blogg spiller noe som helst rolle for varemekene, men det er til tross en forespørsel, et spørsmål om kontakt mot konsumenter.

Uten å nevne noen brands (Guideline, Sage … osv) så vil vi ge ordentlig med Juling for dårlig markedsføring på nett og særlig for at dere ikke en gang svarer.

Skærpings!

Advertisements

Stikkord: , , , ,

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s