Fullmåne = Gofiske …

by

For meg gjelder at fluen skal være i vannet så mye som mulig, da har jeg størst mulighet for å få fisk. Det er min filosofi til fluefisket. Man kan ikke se bort ifra at naturen blir påvirket av månen og det som skjer når månen skifter fra full- til halvmåne, og tvertom. Som blant annet sjøørretfisker merker jag noen ganger godt om det er full- eller halvmåne. Vannstandet er enten veldig lavt eller veldig høyt. Selvfølgelig spiller det rolle men samtidlig er jag av trun at da får jag faen finne fisken om den ikke står der den pleier, det krever bare litt esktra av meg som fisker. Det som er et faktum er at børstemarken goes crazy når det er fullmåne og derfor kan det som sjøørretfisker være godt å ha koll på når det er fullmåne og åtminstone prøve seg på å time di gangene det eventuellt er gofiske i bukter der det er «børstemarkbunn» og forhold som passer det fisket godt. Det gir en mulighet til ett rått og spesiellt fiske
I denne anledningen så vil jeg gi er som besøker Fiskesnakk tips på en fullgod månekalender.

Stikkord: , ,

Legg igjen en kommentar

