Tåketur

by

Når tåken kommer sigende inn over vannet gir det heller dårlige odds for godt fiske. Det er noe alle vet. Siden jeg selv var tåkete i hodet etter et ublidt møte med en stein i skibakken med en hjernerystelse som resultat, hadde legen gitt meg fri fra jobb og forpliktelser. Etter en uke på sofaen tenkte jeg allikevel å se om jeg kunne lure en sjøørret eller tre.

Tåkeland


Ingen synlige aktiviteter var å registrere. Ingen ivrige terner eller måkefugler heller…  Her var det bare å prøve. Ble det ikke noe action kunne jeg trenge å finpusse kasteteknikken som hadde blitt rusten i løpet av vinteren.

flueboksen

Hva skal man velge under slike forhold da…? Satse på den trauste jiggifly jeg bruker i 90% av tilfellene? Enkel å binde og lett å kaste.

jiggifly

Rett før jeg dro ut hadde jeg bundet en rufsete CDC-reke ikke ulik Runars reke.

CDC-reke

Valget falt på CDC-reka som så forbausende bra ut i vannet. Jeg hadde omtrent en halvtime på meg før floa var på topp.

Bølgesprut

Etter omtrent 200 kast kunne jeg nok en gang konstatere at fiske i tåka hadde git null resultat.  Det skal også sies at vannet fortsatt var iskaldt bokstavelig talt. En par uker til med mildvær gjør nok susen.

Stikkord: , ,

Legg igjen en kommentar

