Rapport fra Lurevann

by

Lurevann

Kona hadde innvilget søknaden om fisketur med overnatting, og spenningen sitret i kroppen. Vi skulle til Lurevann, som ligger i Telemark, eller var det Buskerud?, hmm.. rart med sånne god’vann gitt, at man «glemmer» hvor de ligger. Uansett, sekken ble pakket og alt var klart til fisking… 

Da vi ankom fredag formiddag så duskregnet det litt, noe som i bunn og grunn var helt topp mtp klekking. Men etterhvert økte bare styrken, både på regn og vind. Dette førte til vanskelig fiske, men min makker, selveste JTD, hadde noen kort i ermet. Sekunder senere bet denne på…

storfisk'ærn

Rett før vi skulle kaste inn håndkleet for kvelden, tok en annen luring tak i «kortet JTD hadde i ermet», den så slik ut.

pen fisk

Dessverre, for min del, var det ingen fisk som ville ha fluene mine denne helgen, men jeg var i alle fall heldig nok til å «låne en» for bildets del over.  Det ble en siste rakker også, nemlig denne;

nok en fisk

Før noen legger igjen kommentar på hvordan denne holdes; den ble middag og var allerede i ørrethimmelen da bildet ble tatt…

En suksessfull tur med 3 fisk der alle var over 600gr (største var 900gr.). JTD pærser på flue med bildet over. Det eneste som var kritikkverdig var været vi hadde fra fredag til lørdag. Det regnte bøtter og blåste storm. Da er det deilig at teltet ligger i boden hjemme, not! Planen var å overnatte i hengekøyer nemlig, noe som viste seg å være litt vanskeligere enn som så. I løpet av natten måtte jeg joine bikkja som lå på bakken, og sovnet til slutt oppetter ett tre godt nedpakka i fjellduken. Min makker fikk 3kvarter på øyet i løpet av natten. Helt supert!

På den annen side, når vi våkna dagen etter var været litt annerledes og hengekøyene kom godt til rette under 5-minutters pausene våre.

kan man ha det bedre?

Nydelig utsikt og våkne til var det også…

morgendis

 

Vel, det var alt for denne gang. Er ikke helt i skrivemodus kjenner jeg. Lina mi røyk (???) nemlig på turen, hadde ca 15 meters line ute og skulle dra til skikkelig. Mens jeg holder på med dobbelttrekk og svinger som faaa.. så merker jeg at lina har festet seg i noe buskas på myra. Drar til litt ekstra, men ikke hardt, og schwup, så ryker hele dritten. Heldigvis er Christian i Skittfiske en super kar som sporenstreks mandag morgen sender meg ei ny line i posten. SUPERT! Det hjelper jo heller ikke at ørretten svikter meg totalt på turen, men på den annen side så klarer jeg å glede meg stort over at JTD har «pærset» på ørret. At han blir hektet på fluefiske kommer nemlig til å resultere i mange turer fremover da han er bror til min samboer. Dvs at han har større innsalgskraft og påvirkning på henne enn meg… hehe!

Skitt fiske – flere rapporter fra samme vann kommer ila sesongen.

Stikkord: , , , , , , ,

3 kommentar to “Rapport fra Lurevann”

  1. Fredrific Says:

    Høres ut som en super tur! Si ifra neste gang… 🙂

  2. vakdaforfaen Says:

    Turen var super, og jeg skal si i fra!

  3. Fredrific Says:

    Skal du forsette med hengekøye showet (som jeg kan anbefale på det varmeste) så må du stikke innom disse sidene;

    http://www.hammockbliss.com

    http://www.hennessyhammock.com/

    Kjøpte selv en uten netting… Angrer!!

Legg igjen en kommentar

