Racetur

by

rødspette

Idag hade jag to timer på meg for en kjapp fisketur. Valget låg på et sted som var nær og som jag visste kunde gi utdeling. To timer er ikke mye tid og egentlig liker jeg ikke å fiske under tidspress.

Da jeg har fisket tørrt noen dager var suget etter sjøen og sjøørret større for denne turen. Det var mye vind, nordlig og det regnet en del. Så ikke noen optimale forhold direkte. På tredje kastet fikk jag en art jag ikke fått på flue tidligere, en rødspette som var relativt pen. Den tok på en gul jiggy. Sen skjedde det ikke mye. Jeg bytte til en sort jiggy, på første kastet viset dem seg igjen, horngjellen. Da var det dags igjen. En stor forskjell fra forrige turen da horngjellen var på gjyting var at de idag bare var ute etter å spise. Det var stor forskjell på fighten og idag gav de faktisk en riktigt bra fight, kul!

Idag glemte jeg kamerat og fikk med meg et gammelt i farten som fikk duge for dagens tur så kvaliteten er ikke den beste.

rødspette

Stikkord: , , , ,

2 kommentar to “Racetur”

  1. Anders Says:

    Jag blir så avundsjuk på all smaskig fisk som du får tillaga.

  2. Vito Says:

    Ah! If I get 2 hours straight fishing (i.e. without packing up and moving on) I consider myself lucky! 😀

Legg igjen en kommentar

