Du er hva du spiser

by
En gang en Albatross

En gang en Albatross

På mange fluefiskeforum snakker man om det å slenge søppel eller ikke i naturen. Hvor går grensen?! Noen syns det er ok å slenge en sneip, posesnuser – meden andre legger kvar halve kjøkkene etter å ha vært på tur. Dyr spiser av hva naturen gir. Noen dyr er mer sofistikerte enn andre.

Noen ganger da jeg renset fisk så har jeg funnet sneiper i magesekken, hvilket jeg syns er for jævlig. Selv har jeg en total holdning om at alt jeg tar ut i naturen skal med hjem. Jeg slenger ikke en gang fortomsbiter når jeg skifter. Fotografen Chris Jordan, som ikke har noe med fluefiske å gjøre, har gjort en fotostudie av Albatrossen ved Midwayøyene i Nordlige Stille Havet. Bildene er rett og slett fryktelige, men om håp om at de skaper litt ettertanke om at vi har en natur og den bør vi ta vare på..

Stikkord: ,

2 kommentar to “Du er hva du spiser”

  1. Hansi Says:

    Alt skal hjem. Har det vært bålfyring, kan noe gå på glørne, men da skal det brenne også.

  2. Fredrik Leth Says:

    Vi kunne ikke si oss mer enig!

Legg igjen en kommentar

