2.1 kg rent sølv

by

2.1 kg rent sølv!

Planen var å spise litt før neste økt startet. Jeg hade allerede fire timer i armene så magen krevde ny energi. Når jeg kom ned til stranden var det full fart i vannet. Fjorden var strøm som en elv. Jeg tok likevel frem termosen med lapskaus med intensjonen om å spise, men bare for å stelle den utenfor sekken og sen gå ned til fjordkanten og fortsette kaste i to timer til.

Måkene og en skarv fisket. Skarven var den mest successfulle og måkene spiste av restene. På forrige stedet fisket jeg med 0.20 fortom. Vet ikke helt hvorfor men det føltes rett. Med den kraftige strømmen føltes den fortommen tynn hvis en større fisk skulle slå til med full kraft. Raskt byttet jeg til 0.22 og satte på en grå fin pattegris som jeg fått av min fiskekompis Tony. Fire kast senere ved et trekkstopp ble det helt stopp. Jeg føler at det rykker på andre enden snøret. Fast ørret! Den blir tung i den sterke strømmen. Jeg føler det er vanskelig å bedømme vekten. Den sliter litt i vannflaten og jeg ser at det er alright size på den. Efter en kort fight får jeg den i håven. Vekten viser 2.1 kg. Rent sølv. Etter rask fotografering får den komme seg tilbake i vannet, men plutselig snur den og simmer med full kraft rett opp på land. Det minner meg om filmer fra Alaska og gjytevandrende ørret.

Det er en fantastiskt digg kveld. Luften er fuktig og litt kald. Det dofter frisk sjø med tang og saltvann. Solen har gått ned bak fjellen og gir meg sitt siste lys før kvelden er her. Jeg setter meg ned på en gammel steinbrygge og spaner etter vak samtidlig som jeg spiser en halvkald lapskaus.

Stikkord: , ,

4 kommentar to “2.1 kg rent sølv”

  1. Tigerkaka Says:

    Lyfter på hatten igen för storfiskaren.

  2. Mike Says:

    Nice sea trout you got Swede Elvis.Its hard to work out whose the king of your fishing domane. You or Tony??

  3. Fredrik Leth Says:

    Hehe, have to give that to Tony Mike. He is the indisputable King of the island. No doubt about that. But I caught the silver torpedo on the pic.

  4. Mike Says:

    Heaven Fredrik pure heaven

Legg igjen en kommentar

