Fluefiskeanarki

by

Lars og Lars (Nilssen og Lenth) har gitt seg faen på å skape debatt rundt noen av vannene rundt Oslo. Vann som er potensiellt fantastiske fiskevann er forsatt med fiskelås og fiskeslå grunnet grunnløse begrunnelser. Som topp på kaken, krigets sentrum, episenteret av et biologiskt jordeskjelv på lokal nivå, står Maridalsvannet. Vannet som alle i osloområdet bruker for å børste sine tenner og spole ned sin bærsj i. De begge har vært på avhør. Og til tross for oslopolitiets steintøffe metoder så gir de begge ikke opp. Vi på Fiskesnakk stiller oss bak Lars og Lars sin sivile ulydighet.

Stikkord: , , , ,

7 kommentar to “Fluefiskeanarki”

  1. vakdaforfaen Says:

    Med bestekompis som politi, søster som advokat osv osv vil jeg si at det kun er deler av fiskesnakk som støtter slik sivil ulydighet… Lars og Lars er sikkert 2 knakende fine karer, men det finnes andre virkemidler for å oppnå lovlig fiske i Maridalsvannet, enn å bryte norsk lov!

    Min påstand er som følger, Lars og Lars foretok dette stuntet for å skape blest om sin egen blogg, ikke for å oppnå lovlig fiske i Maridalsvannet. Derfor roper jeg «rødt kort, rett i dusjen» i stedet for å applaudere som min svenske venn!

    NB! Mr. Leth og jeg er uenige, men fortsatt gode venner 🙂

  2. Fredrik Leth Says:

    Er ikke enig i blestteorien din der Erik. Tror mer at det handler om å skape en åpen debatt i et evne som ellers kan være vanskelig å få gehør for. En sterk demokratisk fordel med en blogg.

  3. vakdaforfaen Says:

    Joda, ser poenget ditt, MEN dette kunne vært gjort på en helt annen måte enn det som egentlig skjedde. Lars og Lars er 2 profilerte personer i fluefiskemiljøet. De har kontakter i alle bauger og kanter, og kunne lett skaffet til veie dokumentasjon som påviser at fiske ikke påvirker/ødelegger/forurenser vannkvalitet osv.
    Hvis intensjonen var å skape debatt rundt dette for å få til en løsning for lovlig fiske, vil ALT ANNET enn å «drite seg ut» der oppe veie tyngre… Resultatet og FOKUSET nå, er jo utelukkende at de er anmeldt for tjuvfiske, saken de «kjemper» er jo glemt, fordi våpenet dems var guttestreker og sivil ulydighet, og ikke en seriøs handling for å åpne for fiske.
    Det de egentlig burde gjort, var å benytte «kjendisstatusen» sin på en seriøs måte, stått på barrikaden og vært pådrivere på en saklig måte. Hele fluefiske Norge ville støttet dem og stått bak!
    Hvis intensjonen var å få til en seriøs debatt 🙂

    derfor er påstanden min fortsatt, dette var kun for å skape blest om egen blogg!

  4. Einar Says:

    Personlig har jeg vel strengt tatt lite til overs for handlinger som ligger utenfor preaksepterte samfunnsnormer.

    Når det er sagt hadde jeg gleden av å treffe Erik i heisen her om dagen, og kan gratulere med at man nå har tatt mål av seg til å drive med den nest edleste formen for fiske, bare slått av den noble kunsten meite.

    Erik; Synd du ikke satsa mer i Målselv etter brunørreten da, hadde du landa kilosørret lett.

    Som vi sier i mitt miljø; «fisker u med sluk eller flue er u tett i hue» eller som vi også sier;

    Meite er kult
    Meite er toppen
    Meite gjør deg glad i hele kroppen!

  5. Fredrik Leth Says:

    Du skal ikke se bort fra det Einar. Erik er en åpen mann.

  6. vakdaforfaen Says:

    @fredrik: for å fjerne eventuell all tvil, så ER Einar meitefisker, og tilhører eliten av meitefiskere i Norge, sjekk ut http://www.meitas.net for videre info.

    @Einar; det var usedvanlig hyggelig å møte deg igjen, veldig lenge siden sist!
    Når det gjelder Målselv, så ble det faktisk ørret på over kiloen der, MEN den gang var ikke det noe stas. Jeg var jo vant til å fiske sei og torsk ute ved Svenner sammen med bestefar, og de veier som kjent ofte over 1 kilo. Sånn sett synes jeg Målselv ørreten var noget puslete, og stanga jeg lånte av snille Even THorin, var nogen puslete i forhold til stanga jeg brukte i sjøen. Ettersom årene gikk, har jeg jo skjønt at fisken vi fikk der oppe var fra en helt annen planet enn de man finner i nordmarka, men de ble jo tatt på spinner da, så det gjelds ikke, litt sånn som med mark… NOK OM DET!
    Forresten, jeg var ute å fiska med Toffe i sommer, og selv om meite er kult, meite er toppen og meite gjør deg glad i hele kroppen, så fiska han med FLUE den dagen… God å se at folk tar til fornuft etterhvert 🙂

  7. Einar Says:

    På den annen side så har Toffe aldri vært den skarpeste kniven i skuffen, eller spisseste blyanten i guds penal for å si det sånn.

Legg igjen en kommentar

