Hmm…

by

Endelig skulle jeg få tid til å skrive et innlegg. Barna er lagt, bikkja ligger og furter i kroken sin og kjærringa er ute. Endelig var det min tur, til å formidle herlige bilder av nydelig ørret, og fantastisk norsk natur.

Men så slår det meg, hva faen holder du på med? Du har jo ikke vært ute å fisket på gud-vet-hvor-lenge… Stemmer det, tidsklemma og småbarnstilværelsen har spist meg opp, totalt! Det er nesten sånn at jeg ikke husker sist gang jeg var ute. Var det i sommerferien? Var det med fluestanga, eller var barna med, slik at spinner var enklere? Jeg husker ikke, som sagt tidsklemma og småbarnstilværelsen har knust karrieren min som fluefisker. Som en spurv mot trailerruta i 90km/t, splæsh, borte! Livet er over! Fluestengene kan gis bort, eller kanskje knekkes for å få ut litt frustrasjon?

Neida, det er ikke såååå ille som beskrevet. Men fraværet mitt fra bloggen, elver, innsjøer, innos, utos, leopardbunn, tjern og innsjøer skyldes faktisk en vanvittig periode med 2 stk bleiebarn og 1 stk 9 åring. Jeg LER av folk med ett barn, som til stadighet uttaler «ahhh… det er bare sååååå mye å tenke på». Vel, prøv 3 du, så skarru faen meg se hvor lenge du overlever… Sleng på ei bikkje også, som faktisk krever tur både morgen og kveld, bare sånn hvis du synes 3 barn var for lite å tenke på. Jeg ler som sagt av folk som syter og har ett barn, 2 også, for den saks skyld!

At jeg høres bitter ut, sier du? Ikke faen! Jeg elsker familien min overalt på denne jord, og skulle jeg komme i en situasjon der jeg MÅTTE velge, så hadde ikke det vært særlig vanskelig. Familien går foran ALT!

Hva er det du prøver å formidle da, da? Hvis ikke dette er klaging og syting, så vet ikke jeg!

Vel, det jeg prøver å si er at jeg er BACK IN BUSINESS, MOTHERFUCKERS! Fra januar av, skal jeg fiske havet tomt for sjøørret, når våren kommer skal jeg håve hver eneste jævla ørret i hele Nordmarka, for ikke å snakke om Hardangervidda. I’m back baby, i’m back!

Og ikke nok med det, jeg har 2 fantastiske gutter, på henholdsvis ett og litt over 2 år. Vet dere hva det kalles i fluefiskesammenheng? INVESTERING, kalles det! Det skal taktikk til, for å gi dem en brennende interesse for fisking. Jeg synes å høre det allerede «Pappaaaaa, kan vi ikke dra på Hardangervidda igjen da?» … Selvfølgelig gutten min, pakk sekken, så drar vi om 30min… Selv om jeg nå har vært borte i nesten 2 år, er det NÅ fluefiskekarrieren min begynner (på nytt)…

Første vann som skal besøkes

Mr. Trout  —  whatch out

I’m back!

NB! Et utrolig harry innlegg ,fra en frustrert fluefisker, med ekstreme abstinenser som en iskald oktobernatt innså at sesongen var over, og at han ikke hadde fått fisket en dritt i sesongen 2010. Jeg er på langt nær så tøff som teksten over skulle tilsi, men at jeg er på vei tilbake, det kan du ta dæ faan på!

5 kommentar to “Hmm…”

  1. Fredrik Leth Says:

    Thomas, vem er det som har skrevet på bloggen vår?

  2. Vakdaforfaen Says:

    Hahahaha… Dust!

  3. razorsharped Says:

    Hehe, du er tatt inn i varmen igjen, Erik.

  4. Fredrik Leth Says:

    Hvordan går det egentlig vakda? Vært ut noe på tur?

  5. vakdaforfaen Says:

    hold kjeft…

Legg igjen en kommentar

