Bøttefisker – kort rapport fra en kort tur!

by

Larviksfjorden

Bøttefisker – smalt det fra min svenske venn. Han mente jeg var blitt en bøttefisker – ikke vet jeg hva det betyr, men jeg forstod at det ikke var pent. Jeg skal gi deg bøttefisker jeg….

Hvis sant skal sies hadde jeg ikke med fluestanga den kvelden vi fikk 50 makrell. Kanskje betegnelsen bøttefisker var passende allikevel? Uansett, i dag måtte jeg ut igjen. Jeg har fått blod på tann og ny båt, en livsfarlig kombinasjon – i alle fall for makrellen. Sjøen lå flatt som et stuegulv, vinden var praktisk talt fraværende og det var varmere enn på lenge. En perfekt kveld på sjøen lå foran oss. Fluestanga var denne gangen med, her skulle det fiskes makrell, og den skulle i alle fall ikke i noen bøtte. Jeg ble enig med meg selv om at «juletreet» var en rett ørreten ikke kunne motstå, og dermed var alt klart for nye 50 makreller.

Det ble nok ikke 50 makrell i kveld – oppsummert kan man si at fluefiske er gøy – makrellharpe er effektivt. Skal du fiske – eller skal du få fisk?

Uansett, fluestanga var i alle fall med, og den ble brukt 🙂 ikke dårlig for en som er en del av en fluefiskeblogg 🙂

Stikkord: , , , , , ,

Legg igjen en kommentar

