Ah, fuck!

by

Verdens tynneste kilos

Ah, fuck! Ville bli det jeg sa mest denne solige og digge vinterlørdag. Vannet var så høyt som jeg aldri opplevd det tidligere. Hver gromplass lå langt under vann og det var umulig å vade ut til dem. Dagens fiske ville bli preget av improvisering. Ah, fuck!

På vei utover åkte jeg forbi Thomas og hentet en ny cdc-reke for test. Thomas har eksperimenteret litt med bindingen for å få frem en god cdc-reke. Etter 30 minutter med en lun kopp kaffe og litt fiskesnakk med familjen begynte jeg å bli varm i alt vinterutstyr og litt rastløs over at lyset der ute begynte å lyse. Ved 8.30 fartet jeg videre mot fiskedestinasjonen. Når jeg kom frem så jeg med en gang at vannstanden var utrolig høy. Ah, fuck! Det var ikke mulig å komme ut på gromplassene. Ah, fuck! To kast med den nye reke fra Thomas så satt en knert på 300 gr. Yes, den virket. Sånn så det ut en god stund. Mye lugg og fisk til tross for vannstanden.

Jeg byttet plass etter fem fisker mellom 300-600 gram. Nada på nyplassen. Ah, fuck! Gikk tilbake til gromplassen og håpet på litt lavere vann. Men ikke, Ah, fuck! Fisket gikk litt tregere. Det var ikke den samme responsen på reka. En kraftig strøm med masse dritt, stokker, grass og alt mulig dro igjennom bukta. Vannet gikk fra te til sjokolade og jeg ga nesten opp. Ah, fuck! Satt meg å spiste en skiva og dro på det i nesten en time og besluttet meg for dristig vading ut til gromplassen. Fikk snu halvveis med vannet oppe ved brystet. Ah, fuck! Var rimelig irritert.

Jeg satte på den danske varianten av pattegrisen, som er betydlig større, og begynte å improvisera. Jeg fisket meg mot et område jeg fisket på men aldri fått noe særlig. Vadet dypt! Der ble det action. Oppe på en liten stein balanserte jeg samtidlig som jeg kastet så godt det gikk med vann opp til magen. Der smalt det på 1.6, 1.5, 1.5, 1.1, 1.1, og tre fire torsk på 1.5-2kg. Fuck yes!

Fisket idag var vanskelig og det ble mange «Ah, fuck!», men morsomt ble det. Ørrettene tok langt ut på sakte/synkende inntrekk. Bare snille takes og lugg. I alt ble det rundt 15 ørret og noen torsk. De siste tok på den danske varianten av pattegrisen. Den ga god uttelling i dag. Litt pussig med fisket i dag var at det alltid sto to eller flere fisk på samme sted. Hver gang jeg fikk en fisk, kastet jeg tilbake på samme sted og det ga uttelling hver gang. Minst to fisker på hver spot.

Stikkord: ,

Legg igjen en kommentar

